Hongaars leren voor nederlanders bij de hongaarse school in Haarlem

'János en de dode in de Donau' als luisterboek!

Met medewerking  van Most Magyarul! Hongarije Magazine is van János en de dode in de Donau een luisterboek gemaakt. Dit boek werd geschreven door Therese Major en de tekst is ingesproken door Vincent van Engelen.

Feuilleton: hoofdstuk 1

U kunt de komende tijd elke week één of twee hoofdstukken beluisteren. Op 25 april 2021 gaat/ging Hoofdstuk 1  in premiere. U vindt de opname door te klikken op de afbeelding van de speaker of op onderstaande link van Hoofdstuk 1.

(LET OP: momenteel is alleen de intro te beluisteren, de audiotrack is in bewerking)

'János vertrekt in zijn Golfje naar het Balatonmeer in Hongarije. In Zuid-Duitsland laat zijn auto hem echter in de steek. Gelukkig kan hij met een Hongaarse familie meeliften tot Boedapest.'  Wat er daar gebeurt, leest u in het spannende nieuwe boek van Therese Major, waarvan Most Magyarul! u in nummer 91 het eerste hoofdstuk tweetalig mocht aanbieden. Hopelijk komt er ook een volledige Hongaarse vertaling en wellicht lukt het om het boek ook in Hongarije uit te geven.

Het Nederlandstalige boek kunt u bestellen via de website van Uitgeverij M.Boox.

Klik op de afbeelding hiernaast voor de pdf van de dubbele pagina in Most Magyarul! 91 met de integrale tekst van hoofdstuk 1 in het Nederlands én in het  Hongaars.

MAGYARUL:

Kattints a képre, hogy olvasd magyarul János és a dunai halott első fejezetét!

Törteli Nikolett fordítása.

Hongaarse School

Goed hongaars spreken leer je op de hongaarseschool in haarlem